Tuesday, October 20, 2015

Lahirnya si bulat mama 15.10.15 (part 1)

12.10.15
Chickenpox

Nak dijadikan cerita... Hari ahad tu aku gi umah ana...tangan ni gatal sangat duk pegang bekas chicken pox irfan...tau2 balik tu time mandi aku perasan ade bintik2 merah...aku memang suspect chickenpox lah..tp laki kate bukan...esoknye gi check up macam biasa..laki aku keje... Balik check up tu aku gi lah umah akak aku ana... Yelah bahaya duk umah sorang2..kena nak terberanak kat umah sorang2 kan mampus dibuatnya... Aku pon tunjuk lah bintik2 tu kat ana..ana kata sah chicken pox...ya allah..risaunye aku...risau baby kat dalam perut... Laki aku balik keje trus lah ajak gi hospital...sebelum tu duk refer klinik azian dulu... Pas tu baru gi hospital... Aku pon pegi lah bahagian orang pregnan..tp kna halau pi emergency.. Giler lama tunggu kat ctu..last2 die bg ubat je..bkn nak suruh aku warded ke ape.. Haih..xpuas hati aku..aku pon pi lah semula tmpt org bersalin tu... Bg lah alasan baby selalu mengeras..memang pon...doktor cek jalan...tp xde jalan lagi..n ade nurse ni perasan ade bintik2 kat bdan aku... Ape lagi trus pening lah dorg...aku pon trus trg lah.. Punya lama kat ctu last2 kena balik jgk..aku bukan ape risau lah ke baby...

13.10.15
Siang tu aku dah rasa lain macam...badan rasa seram sejuk..tido pon tak pasang kipas... Yang aku mls nk ckp kat laki aku..tp die perasan...terus lah die ajak gi hospital... Mlm tu aku dah start rasa contraction tp xkuat.. Doktor cek jalan..alhamdulillah dah 3cm.. So trus lah kena admit...doktor bagi panadol trus hilang demam...aku dapat wad special..kena kuarantin kan..huhu 😂

14.10.15
Perut dah start sakit..dengan campur demamnye...memang lah seksa gila...laki alu xleh tunggu aku..die leh dtg time melawat je 😥😥😥

Start kul 2 pg smpai 8 pagi aku start sakit contraction...time tu doktor offer ubat cucuk kat bontot..mmg lah aku accept je... Peh..ubat tu buat lentok...tp tahan 4 jam je... Pas tu aku start sakit semula .. Memang lah mintak ubat tahan sakit tu lg... Tp cek jntung baby rendah..sebab die tido... Alahai baby2... 😀😀

Terpaksa lah aku menahan sakit...nak makan pon memang tak boleh dah..orang cakap time sakit elok bejalan..bkn setakat bejalan..nak bersin pon aku tak larat..huhu... Doktor tiap masa cek jalan...stil 3cm lg.. Hm...risau je kena induce..aku ckp kat laki aku rela operate cam ni...giler sakit kot... Doktor cek lagi..naik lah ke 5 cm...

Malam tu aku dah tak tahan sangat sakit... Alhamdulillah ...last doktor cek dah 7cm...dalam kul 9 aku dimasukkan ke labour room
..yeah..akhirnyaa.. Tapi bukan boleh trus beranak kalau masuk kat labour room ni..kena tunggu  9cm.. Adeh...sabor je lah..nasib lah kat dalam tu aku dibekalkan oksigen.. Asal sakit je aku sedut lah oksigen tu...dalam kul 2 lebih baru lah doktor cek jalan dah 9cm...amin..dalam 10minit kot...berjaya gak aku meneran.. Maka keluarlah seorang baby yang sangat comel... Main hentam je teran masa tu..huhu
Sian aku dapat tgk kejap je baby.. Huh..hilang trus rasa sakit bila bany kua... Alhamdulillah..selamat semuanya...

No comments:

Post a Comment