Sunday, March 5, 2017

Muhammad Izz iman -cahaya mata kedua ku

Alhamdulillah..tepat jam 11.17pm pada 9.02.2017 lahirnya putera mama yang ke2.. alhamdulillah dipermudahakan...

Nak dijadikan cite..malam tu untuk kali terakhir aku nak makan kambing bakar kat sahara..bukan xpenah dpt..tp aku ngn husband mmg penggemar kambing bakar..rasanya tiap bulan gak kitorg makan.. tp xsangka lah aku nak besalin dah.. malam tu lepas makan kambing ade air kua...tp xrasa sakit pon..so aku biakan je lah..πŸ˜‚πŸ˜‚.. malam tu bgn pon still ade kua lagi...so aku pikir esok je lah gi hospital.. esoknye kua lg..tp xbyk... so tanye lah member kt group whatsap tp suma kate tak yah gi.. so pg tu aku lepak umah ana je..kena time public holiday..thaipusam day ..😊😊😊😊
Tghri tu aku rasa tak sedap hati..so aku ajak jugak husband pegi hospital.. pegi2 hospital apa lagi kna marah lah ngn nurse..tu air ketuban lah ila oiiii...yes mmg tau air ketuban..tp tak tau lak tu tanda besalin..sbb xbyk pon yg kua...dah lebih 18jam bru gi hospital mmg lah membebel nurse.. cek jalan dah 3cm..dlm kul5ptg..apa lg warded lah..hihi..tak sangka.. nasib aku dah makan suma yg aku nak makan so..xyah susah2 laki aku beli makanan dah..ptg tu aku dah start rasa sakit contraction..tp xkuat sgt...msa icad dulu lg teruk..hanya tuhan yg tau masa tu😊😊😊
Tepat kul 9.40 mlm aku kne tolak ke labor room.. time tu dh 6cm...mcm cepat je..anak dekat kan..πŸ˜‚πŸ˜tepat jam 11.17pm aku selamat besalin baby boy seberat 3.7kg..my god.. lebih kurang icad je..huhuhu.. nurse sume cakap baby besar...kua baby kemain senang. Tp malangye uri pulak xkua sekali..ya allah..bru je hilang sakit...nurse ajar aku cara kua kan uri..tp xleh..dah try..last2 panggil doktor..kena vakum ok..nurse kata kalau tak berjaya gak mmg kne operate..bby dah kua tp uri kne operate..mmg tak nak lah..alhamdulillah..kua jgk uri yg sangkut tu..mgkin sbb sblm ni uri aku kat bawah..so kedudukan uri tak bape nak betul lg..agaknye lah... tp pengalam ni mmg aku xkan penah lupa..mmg tersangat2 lah sakit...alhamdulillah lepas dah azab tu...
 
Baby warded 3 hari sebab kena jangkitan kuman sikit kat paru2..so kna on antibiotik.. sbb leaking 

So pengajaran kan cini..kalau dah tau leaking cpt2 gi hospital ye... πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜‚πŸ˜‚


No comments:

Post a Comment