Thursday, February 13, 2014

Holiday ~ Pulau Pangkor

31/1/2014 ~ 02/2/2014

Ok..sempena cuti tahun baru cina ni...kami plan nak pi Pulau Pangkor.. semangat lah nak pegi...kekasih hati ada sekali..haha... tapi malang tak berbau..on the way my tunang datang ambik aku tayar kereta dia terlanggar something dan membuatkan tayar kereta dia bocor....kalau bocor je ok lagi ..ni pecah terus... haa..kesian kan.. nak wat cam ne kan..benda dah jadi...so terpaksa lah ganti tayar kereta spare.. 


cancel plan ?

kalau tak pikir booking bilik memang dah cancel pegi dah..tp dah bayar duit deposit so terpaksa lah pegi gak.. terpaksa lah bawak kereta Cik Rok .. nasib lah dia on je... janji minyak & tol share;)

aku ni sebenarnya tak berapa nak sihat..selesa + batuk.. sementara tunggu nak gerak aku telan lah ubat sesema..memang lah tertidur.. dalam kul 1 janji nak gerak..janji tnggu kat bidayah...dari pukul 1 ok kitorang tunggu kat bidayah...sorang pon takda lagi..biasa lah janji melayu kan... dalam kul 3 gak lah baru kitorang gerak..haa..lama gila kan..takpe...aku tak drive..kesian tunang aku ler...

tak sihat ni memang pikir tidur je lah.. dalam kul 6 lebih kitorang sampai Jeti Lumut .. kesian giler tgk muke tunang aku sorang ni..memang tengah mamai dah..die kata memang ada terlepap masa drive tu...huh? nasib lah kan tak jadi pape.. 

ok selesai sarapan di Jeti Lumut 


tengok..ambik gambar pon die boleh tido kan..haha

mulanya bajet parking kereta kat tempat parking khas untuk pengunjung Pulau Pangkor ..tak silap aku sehari RM10 .. tapi nasib lah ade kawan tunang aku ni kerja Navi kat area lumut tu..dia syorkan kitorang parking kat satu lor parking ni..haaa...1 hari rm 3 rgt... banyak murah kan.. ;)

sebelum naik bot posing dulu.. muka semua belum mandi 


memang ramai sangat orang... beratur panjang lah nak naik feri..tapi tak lah lama sangat tunggu sebab 1 bot muat 1++ orang... 


dalam setengah jam kami sampai ke destinasi ... wahh...rasa macam kat oversea pulak...sebab suma naik van comel colour pink..haha...  tambang rm13 ke tempat penginapan (Pangkor Holiday Resort).. kalau nak save pegi lah ramai- ramai sebab boleh share dari segi semua benda.. 



taraaaaaaa... nilah Pulau Pangkor... cantik kan


time untuk snokling (first time ok )



 memang berendam tak ingat dunia... 


 air jernih sekejap je...sebabnye ramai sangat yang pemurah bagi makan roti kat ikan... 

tengah syok syok snokling,... aku rasa rasa ada something ilang.. "oh my god!!" google snokling aku hilang... mampus ..kene ganti RM80 .. banyak weh... 

nasib lah ada hero-hero yang pandai selam...



akhirnya jumpa....wah..selamat...thank you to laki ayu sebab berjaya jumpa sebab "air jernih sangat" haha...
amin..selamat RM80 aku..

lepas tu terus aku jaga google aku betul-betul...

hari kedua 

dah tak ade aktiviti dah ...mandi ...mandi mandi je lah....





nampak tak keriangan kat situ..tapi ada sorang ni tak join..demam katanye... kesian


ok mandi swimming pool pulak ;)


hari ke tiga 

sekejap je rasa....sangat tak puas.. (yeke) ..haha..  masa balik pon beratur panjang..memang serik dah nak datang time public holiday macam ni... dalam dua jam gak lah tunggu bot...huh...sampai gak akhirnya..jumpa pulak si sharyn kat jeti lumut...

selamat berholiday pulak ye sharyn ye ;p

ok..tamat 

No comments:

Post a Comment